10 August 2007

Siapakah saya?

Saya adalah anak kecil yang sedang bertatih, dalam pengembaraan untuk merealitikan hakikat penciptaan dirinya. Jalan kebenaran bagaikan sudah terbentang di hadapan saya, tetapi tidak nampak penghujungnya dek penuhnya rintangan di sepanjang jalan tersebut. Apa yang diyakini ialah, inilah satu-satunya jalan yg harus dilalui, perlu mengabdi pada Tuhan yang satu, juga perlu menyeru dunia untuk sama tunduk pada Tuhan yang satu, lantas menyiapkan bekalan untuk pertemuan agung dengan Tuhan yg satu.

Saya adalah anak kecil yang sentiasa dikelilingi huru-hara dunia, sehingga kadangkala terpaksa menelan pahitnya menjadi ghuraba’ di tengah-tengah keramaian manusia yang tidak kenal akan Pencipta mereka lagi. Justeru saya adalah anak kecil yang sentiasa mengimpikan sebuah kedamaian dan kebahagiaan yang kekal abadi, sentiasa mengharapkan agar Islam kembali diimani sebagaimana ianya diturunkan, lalu membawa harmoni pada seluruh dunia. Dan anak kecil ini sentiasa berharap agar rahmat Illahi mengiringi setiap langkah pengembaraannya..sehinggalah sampai ke destinasi terakhir yg diimpikannya..Ameen.

Inilah saya, anda pula bagaimana?

No comments: